4 maj 2014

Den vita stenen

Jag och mamma har börjat en ny lek :) Den vita stenen. Det går ut på att man vill ha den vita stenen, för att få den så måste man utföra uppdrag som den andre (som har stenen) ger en. Mamma har stenen och jag fick mitt uppdrag igår.




Uppdraget går ut på att jag ska prova göra något nytt som jag aldrig gjort tidigare med en utav mina hundar. En ny aktivitet/övning för varje dag i veckan. Hade jag bara haft Palten hade jag nästan varit i knipa :) Men nu har jag ju Rai också och han har jag ju inte hunnit prova på så mycket med.


Så idag har vi börjat. Jag valde att prova lägga spår med Rai. Det har gått si så där. Han är lite mer svårmotiverad än vad Palten var, så det gäller att hitta nått som motiverar honom :) Har lagt två spår nu.

Ska lägga två till under veckan, även om dagens uppdrag är avklarat så vill jag ändå lära Rai vad spår är :) 





Palten fick såklart också ett spår att följa, men det var alldeles för lätt för honom :) Men kanske men bra början för säsongen.







Som förväntat hittade han slutet och "tiotusen kronors-belöningen" som det är för herr Palt. 






Nu väntar vi på frivilliga som anmäler sig för att ställa upp på att gå i skogen "offroad" så vi har spår att följa och belöningar att hitta :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar