27 jan. 2012

Tjejernas dag

Idag var jag och Lava till Lycksele. Det blev en succé :) Vi8 började på busstation för att träna att hoppa upp på bänkar. Började försiktigt med framtassar, och till slut var hon snabbt uppe hela hon :) Med lite uppmuntring så är Lava riktigt snabblärd :) Provade även att sätta upp framtassarna på fönsterbläck.







Sen drog vi ut på stan :) Mitt på torget finns en slags fontän, som Lava tyckte var lite läskig så vi stannade där ett tag tills hon vågade sig fram och till slut kunde hon gå förbi den utan att vara misstänksam.

På väg till resturangen jag skulle äta lunch på hittade vi en djuraffär. Det är en utav få ställen Lava bli stressad och orolig på. Hon kan verkligen inte sitta still och ta det lugnt i en djuraffär. Gick runt och tittade på allt fint till jag hitta en söt liten hatt. Antadligen inte gjord för en schäfer, men hon var ändå helt underbar i den :)




Ägaren till djuraffär var jättesöt. Hon ville ge Lava något gott och försökte först med ett pressat ben, Lava visade inget intresse så hon tog fram ett ben av torkad hud. Det var Lava inte heller intresserad utav, ägaren fortsatte att leta olika godbitar i hela affären, inget passade. Antadligen var det för att hon var så orolig. Iaf så fick vi med oss en bit torkad fiskskinn, om hon skulle ändra sig :) Väl framme vid resturangen så tog jag fram fiskskinnet och då passade det :)

Efter lunchen började vi gå mot lasarettet. Väl framme hade jag 40 minuter kvar tills jag egentligen skulle vara där. Så vi började gå runt byggaderna för att se oss omkring. Det jag uppmärksammade var att det fanns en massa lastkajer. Vilka är perfekta att träna att gå i trapper på :) Där finns det nämligen små gallertrappor, vilka är dom värsta men eftersom dom e så små så är dom inte helt omöjliga.

Iaf så gick vu upp och ner på dessa trappor typ 100 ggr innan hon lugnade ner sig iaf lite lite. Oron gick aldrig över men det var duktigt av henne att överhuvudtaget gick i dom och hon var härligt trött efteråt, när hon skulle ligga ute och vänta på mig.

Skulle kunna skriva jättemycket mer men det skulle ta hela natten :) Har iaf haft en helt underbar dag med Lava där vi fått lära känna varan bättre och skapa en fin kontakt.

När jag kom hem hade jag en pigg Palt hemma :) Tog en liten promenad med honom och passade på att prova dom nya leksakerna som jag köpte i djuraffären. Pipleksaken blev en stor favorit, Palten tyckte det var jätteroligt med pipet. Det som förvånade mig var att gummiringen inte var lika rolig. Han lekte lite med den, eftersom man kan kampa med den vilket han älskar. Men tro han fick snö i munnen, eller om den smaka illa, för han började hosta ett tag efter han lekt me gummiringen.

1 kommentar:

  1. låter som en härlig dag :) va duktig du är med henne gumman...

    SvaraRadera