8 feb. 2012

En Fia-dag

Idag har varit en riktig egen-dag. "Som om inte alla dagar är det" kan man tycka hehe, men idag har hundarna fått ligga och ha tråkigt nästan heeela dag (hemska matte).

Jag började dagen med att göra lunch till morsan. Fattigare riddare, som jag länge ha vilja prova göra. Det blev riktigt gott, med stekta äpplen och keso.






Under tiden passade Palten på att sola i vår nya soffa, som vi fått av bästa syster Mina :)




Sen började jag sy Paltens overall :) Fick mönstrena idag så kunde inte låta bli att börja...


... och bli klar :)





Efter det så var inte mitt sy-begär stillat så passade på att släng ihop ett täcke till Lava också. Blev inte så bra, men va roligt att prova. Ska göra ett bättre någon gång hade jag tänkt :)





En rolig detalj är att "yttertyget" är vaxduk Haha :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar