23 maj 2012

Njurskola del 3

Nu har tredje och sista delen av njurskolan ägt rum. Idag var jag dit med pappa, vi for lite tidigare så vi hann gå på lite affärer och så hann vi gå in på skatteverket och beställa ett ID-kort till mig. Det jag har nu är 1,5 gammalt så folk börjar bli lite kinkiga när jag använder det :P

Nu få jag stå ut med del här
bilden i 5 år

Den här gången så handlade njurskolan om olika behandlingsalternativ. Inget nytt sades egentligen, jag kunde det mesta. Det enda nya var egentligen att dom nämnde att man har rätt att avstå dialys öht (varför man nu ska göra det?). Kanske självklart eftersom man bestämmer över sin egen kropp. Men det är ett alternativ som man aldrig tänker på.


4 kommentarer:

  1. får man ha mössa på id-kortet?

    SvaraRadera
  2. hur kunde du få det då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte, hon tyckte väl om mig :D

      Radera