27 mars 2013

Våga vägra barn!

Ja, nu var det ett tag sen vi la ut något här. Glömde kameran på stallet över helgen och efter det har jag som glömt att använda den :) Men snart kommer det bilder, förhoppningsvis ikväll.

Under tiden kan ni få läsa om nått som hände för ett par dagar sedan. Det var nämligen så att jag och Palten var på byn på ärenden och när vi var på väg upp på berget igen så gick vi igenom skolgården, under en rast. Det kom en liten flicka och frågade om hon fick klappa Palten, och det fick hon. frid och fröjd. Strax kommer ett till barn, som också frågar och det gick bra. Frid och fröjd.

Men så kom ännu en... och så en till, och en till och en till... så fortsatte det tills det var en hel hög med barn som klämde och petade på honom... och nästan klättrade över Palten. Dom var som myror. Snabbt såg jag att Palten tyckte det var obehagligt. Han gjorde allt för att komma undan, men det tog stopp i kopplet så han kunde inte fly så långt... så jag sa snabbt att vi var tvungna att fortsätta gå och gick.

Ett par barn sprang efter och försökte ta tag i Palten så jag fick ryta till för att dom skulle förstå. Kanske otrevligt med jag fick panik.


2 kommentarer:

  1. Intressant. Du får panik och skäller på barnen. Exakt det som Palten INTE får göra.. eller hur? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha precis :) Men jag biter dom inte iaf, börjar jag göra det så få ni avliva mej :D

      Radera