9 maj 2013

Voltige och longering

Idag har jag varit på stallet (som vanligt), med Cornelia och Malin :) Mina trogna följeslagare, som hjälper mig med allt på stallet. Vi hann aktivera alla hästarna idag, men då var vi där över 4 timmar också.

Först longerade jag Vivas medan barna red Strix och Cabello: 



 



Cornelia på Cabello: 

Malin på Strix:

 Som vanligt så hade jag satt ut koner och bommar till lite olika övningar som dom fick rida.


Sedan tog vi ut Chinelle, som blev longerad, samtidigt som barna satt på och gjorde olika gymnastiska övningar, alltså voltige :)

Malin:







Cornelia:



På slutet fick dom sitta upp båda två och även då göra lite olika övningar. Vi hade massor med skoj :) Tyvärr så åkte Cornelia av och slog sig men jag tror att hon inte blev att för rädd.
__________________________________________________________________________

Som vanligt så blev det en film av det hel också :) Men blogger vill inte hitta den så ni få gå in på den här länken istället. Var trött när jag klippte ihop den så orkade inte kippa ner den så mycket, så den är ganska lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar