1 sep. 2013

En helg i Holmträsk

I helgen har vi varit i holmträsk, är väl en av de sista ggr detta år. Tanken var att makarna lingonstigen och jag å Daniel skulle ut dit å festa. Men tyvärr hade inte Daniel möjlighet att komma så vi fick festa istället för honom :) 

Om vi vore vettiga vill säga.. Istället tog vi det jättelugnt å sov nästan hela helgen :) Så det kan gå. Men lite höstbestyr fick vi iaf gjort. 

Först och främst vill jag bara visa våran fina bastu vi har ute vid stugan. Helt underbart läge med utsikt över sjön med panoramafönster :) 






Utsikten: 

Vi hade tagit med över ett ton sand i en säck på släpet för Sus vill sanda stigarna vi har i skogen. Det var ett litet projekt att få av säcken från släpet :)




Palten tittar på med spänning: 





Sen gjorde vi lite andra smågrejer. A-K ägnade sig åt att såga ved medan jag och Leif gjorde lite annat.


Finns alltid tid till blåbärs-paus. Palten var mycket noga med att bara äta de han fick utav A-K, han tänkte minsann inte plocka nå själv :) 

Sen har det badats en hel del... för Palten alltså :) 



Innan vi skulle plocka in båten i båthuset så tog vi en tur till sjöss först. 
Behöver jag nämna att båten aldrig kom till båthuset...? 







Självklart var vi inne en hel del också och myste 



4 kommentarer:

  1. Kommer ni ihåg vems ide det var att göra en bastu av det där huset?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tror inte jag har hört den historien ens :) Vem är du, den mystiska kommentatorn? ;)

      Radera
  2. Jag skulle få huset av A-K och Leif, då sa jag ok då ska jag göra en bastu av den. Då sa A-K men det var en bra ide vi har ju pratat om en bastu i stugan. Och så blev det.

    //Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tusan, du skulle aldrig ha sagt nått om det till dom ;) så hade du fått den

      Radera