11 okt. 2013

Servettkonst och bak

Idag hade vi på "träffen" planerat att baka havrekakor. Som vanligt så hjälpte jag inte till så mycket förutom att jag provsmakade smeten väldigt grundligt :) 




Istället så drogs jag till pysselrummet och fastnade där nästan hela dagen. Där hade jag påbörjat ett julkort igår som jag gärna ville få klar. Som vanligt så hade jag lite för bråttom och resultatet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. 


Den är gjort så att jag klippt ut en bild från en servett och använt bara översta lagret... och sen klippt ut lika stor ruta i plastfolie. Plastfolien lägger jag först på kortet och sen bilden över, sen ännu ett papper (för att skydda), så är det bara att ta ett strykjärn och stryka över så plastfoliet smälter och bli som ett lim. 

Sen klippte jag ut en ram, som jag limmade på och strök lite glitter på (glittret syns inte så bra). Ramen blev lite knövlig å jävlig, så nästa gång ska jag inte använda lim utan dubbelhäftande tejp. 

Nu ha även blockljusen kommit, som vi ska decoupage'a på :) Så jag var bara tvungen att prova på det också (var väldigt pysselsugen idag). 

Så här blev det: 

När jag hade stillat mitt pysselbehov så gick jag tillbaka till köket för att se hur det gick med kakorna. Och ... ja, vad ska man säga? Dom vart väl inte riktigt som vi hade planerat. Dom hade flytit ut som bara den i ugnen så det blev pannkakor istället :) Men goda var dom iaf. 


(Så går det när dom inte har min expertishjälp vid baket. Haha)

1 kommentar:

  1. Tur att ingen hör va Palten å jag pratar om..........

    SvaraRadera