31 dec. 2011

Gott nytt år?

Planerade att vara med familjen på nyår, hemma i Åsele. Min kropp hade tydligen planerat något annat.

Igår vid sista påsbytet märkte jag att dialysvätskan var grumlig (den ska vara klar och gå att se igenom). Jag ringde direkt till njuravdelningen. Kom fram till att vi skulle avvakta till morgon därpå eftersom jag varken hade feber hade ont någonstans.

I morse var vätskan snarare brun-röd. Ringde igen och fick åka taxi in till Nus. Väl där så togs det ett gäng prover. Det första vi fick svar på var "stickan". Ett prov som visar om det finns vita blodkroppar i dialysvätskan (ett tecken på infektion). Stickan var negativ, vilket är bra :) Senare kom svaret på snabbsänkan, som också visade på att jag inte har någon infektion.

Skönt att inte ha någon infektion, men problemet kvarstår: dialysvätskan är nu klarröd (tecken på blod). Men jag har fortfarande ingen feber eller ont någonstans, vilken är väldigt märkligt. Min läkare vet inte vad hon ska ta sig till!

Nu har jag iaf fått permis och ska fira nyår med sus å frost. Utan min man och kära hundar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar