3 dec. 2011

Nu är det jul igen

I veckan har jag och Corne pysslat. Vackra smällkarameller och skinkpinnar vart det. Palten hjälpte till att pynta när det var klart :)



De två till vänster e mina å till höger Cornes

Den i mitten e min, dom andra e Cornes




Igår byggde jag och lillebror pepparkakshus. Corne hjälpte till att smycka taket och skorstenen på den. Så här vackert blev det:



När huset var klart kom mamma och Leif hem med ingredienderna till saffransbullar. Så då satte vi igång en deg och sen blev det bullbak. Alla sorters bullar blev det: Butterkaka, kransar, vanlijbullar och vanliga lussekatter :)



Fredrik gör en krans :D


Butterkaka

3 kommentarer:

  1. mysigt ni verkar ha! minns du att du lovade mig lite julpyssel förra året? du skulle pynta fina klappar som man kan ha under julgranen varje år.. tänkte ba så du vet... :p

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du påminn mej :) e så pysselsugen å vt inte vad jag ska göra så det bli ett perfekt projekt :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Tänkte att du inte hade energi till sånna dumheter... men i såfall ser jag fram emot måååånga fina, men tomma, paket från dig :p

    SvaraRadera