4 apr. 2013

Grattis Palten!

Igår var jag tre och liten som en myra, 
idag är jag stor för nu fyller jag fyra :D

Idag fyll Palten 4 år. Det har vi inte firat alls tyvärr för jag är så dåligt att jag glömde bort det. Istället så var vi på 4-årskontroll hos veterinären förra veckan. 

Vaccinerade och kollade så att allt såg bra ut, kroppsligt. Allt såg bra ut förutom framtassarna, han har fått nå konstiga svarta sår mellan drampdynorna. Vi fick schampo och "dumstrut" i en vecka och skulle komma tillbaka idag. 

Det hade inte blivit bättre, snarare sämre (spridit sig till baktassarna), på en vecka. Veterinären gav honom lugnande och skrapade för att kolla under mikroskåp om det kunde vara demodex. Hon såg inga demodex-kvalster, men misstänkte ändå det. 

Nu får han antibiotika i tablettform 2 ggr/dag, tvätt med klorhexidinschampo varje kväll + idominsmörj och medel att sätta i pälsen mot ohyra. Få hoppas att det hela hjälper. 

Några favorit-bilder från året som gått: 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar