18 apr. 2013

Ridlärare

Igår så hade jag min första ridlektion, inför tre barn. Det hela gick bra, även om jag inte sa allt som jag hade planerat :) Va väl lite för nervös för att komma ihåg allt.

Men tiden fylldes upp ändå av allt annat... Hade planerat flera övningar och var rädd att det inte skulle räcka, men som tur var så räckte det gott och väl. 45 minuter är inte så mycket när man ska skritta igenom hela passet :)

Ett problem var att alla "ledare" var inte där, så jag fick leda en ponny. Vilket resulterade i att jag hade lite svårt att se vad dom andra gjorde (och då inte kunde hjälpa dom lika mycket) och det blev lite omständigt att lägga ut konerna samtidigt som jag skulle leda... Men nästa vecka bli det nog bättre, för då ska jag inte behöva leda :)

Inga bilder denna gång, tyvärr. Har varit dålig på att fota ett tag nu. Ska skärpa mig imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar