16 okt. 2012

Göteborg-resa

Igår (måndag) åkte jag och mamma ner till Göteborg över dagen. Jag skulle få träffa en läkare där som "intervjuade" mig ang om jag skulle få komma med på väntelistan för en ny njure.

Soluppgång med ett hav av moln




 En flygrädd mamma
Efter att vi skrivit in oss på Sahlgrenska så fick vi reda på att det var flera timmar innan vi fick träffa läkaren. Så vi tog spårvagn in till Brunnsparken och åt lunch där :) Väldigt spännande när två yrpannor från västerbotten ska ta sig fram i stan. Hehe.

Tillbaka på sjukhuset

I väntan på taxin till planet så kollade vi in andaktsrummet. Det var väldigt fint :) 



På flygplatsen hittade vi "Lillaspisbutiken" :) 

En härlig flygplansmiddag :) Pastasallad med vegetarisk salami


Allt gick bra. Jag fick veta direkt efter intervjun att jag kommer att få komma på väntelistan. Läkaren ville bara att man ska göra ett ultraljud på hjärtat först, hon tycktes höra ett litet blåsljud. Få hoppas att det inte är något så man snabbt blir uppskriven.

Jag har blodgrupp 0, vilket har den längsta väntetiden på 4½ år. Plus att jag har antikroppar som innebär att det är svårare att hitta passande organ till mig. Jag få då komma på en speciell väntelista (för folk med antikroppar) där jag får förtur om dom hittar en passande njure, men eftersom den chansen är liten så kommer det troligtvis ta ännu längre tid än dom 4½ åren :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar