19 okt. 2012

Mys på stallet

Idag har det varit lite extra mysigt på stallen för mig, eftersom jag har fått hålla på med hästarna. Började dagen med morgonrutinerna såklart :) med utsläpp och mockning å de där.

Sen skulle Agnes komma och vi skulle tömköra Strix (eftersom det inte blev nått igårkväll). Det är första gången jag tömkört en häst, och det gick faktiskt bra. Var inte så svårt som jag trodde de skulle va :) Sen tränade vi lite på att ställa upp honom framför vagnen, han är inte så förtjust i det. Verkar vara lite rädd för skacklarna, men han lär sig...

Sen ringde Marlene och ville att jag skulle ta en promenad med Chinelle, eftersom hon fick nya vinterdojjor igår, så man vill se att hon går bra i dom :) Vi tog en sväng efter vägen bara, ca 20 min. Är ganska trevligt att bara gå med hästarna också.

När jag skulle släppa tillbaka Chinelle i hagen så smet Cabello ut. Han hade riktat in sig på gräset utanför hagen, så jag gick lugnt efter honom för att ta tillbaka han men så fort jag kom i närheten så  trava han ifrån mej. Jädra bushäst! Men eftersom han är ett mattok så var det bara att locka med lite hö så lät han sig bli taget på ett kick :)

Sammanfattningsvis en bra förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar