4 okt. 2012

Hjälp och stöd i det dagliga livet

Träffade min sköterska från psyk idag. Hon berättade att jag har rätt att uttnyttja LSS och pratade om "Personligt ombud". Eftersom jag är ny i svängen så har jag inte så bra koll på vilken hjälp jag kan få, men det verkar finnas ganska mycket hjälp om man skulle behöva. Jag tror det är bra om jag lär mig att be om och tar emot hjälp när jag behöver det.

Jag har själv insett att jag nog skulle behöva hjälp med städningen, disken och tvätten. När jag berättade det så verkade det inte vara något problem. Det gäller bara att hitta någon lösning som funkar. Hon nämna två alternativ: 1. att arbetsterapeuten kommer, utvärderar och hittar någon lösning och sen att jag klara mig själv efter det. Eller 2. att boendestödet kommer kontinuerligt och hjälper mig att komma igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar