28 jan. 2014

Städdags

När jag vaknade i morse så mådde jag inte alls bra, blev riktigt orolig och ringde läkaren. Det blev lite medicinändringar och så ska jag ta prover imorgon. Men på eftermiddagen mådde jag bättre och orkade med en liten städsväng.

Mamma kom för att hjälpa mig med tvätten, det slutade med att hon tvättade medan jag stanna hemma och plockade undran det värsta. Jag hann även med att dra ett varv med dammsugaren. Efter ett tag kom Corne också, så henne satte jag också i arbete. Hon fick rengöra kattlådan och diska.

Man blir friskare bara av att ha det någorlunda rent hemma :) Kände hur jag fylldes med energi när det blev finare och finare. Som tack bjöd jag familjen på middag.



Mamma passade på att sjunga och dansa till musiken när hon väntade på tvättmaskinen


Xerxes tyckte också att det var roligt att städa. Han fick motionssällskap fram och tillbaka genom hela lägenheten 
+ att han hittade flera nya platser att slappa på :) 


Efter middagen så följde jag med till lingonstigen. Där bjöd Corne på egengjord bananmilkshake :) 

... och Palten lyckades få en filt på sig som han gick omkring med 

Till sist en utan Cornes många snygga bilder på Palten: 
Jag tycker om hur hon alltid hitta nya spännande vinklar :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar