25 jan. 2014

Tårtkalas

Idag hade vi planerat tårtkalas på berget. På förmiddagen selade jag Palten och tog med kärran för att gå till Kronan och köpa en tårta. Sen vidare mot berget.

Vad händer? Jo, när vi kommit halvvägs så kraschar främre hjulaxeln på kärran. 

Skitkärra! Då var det bara att ringa efter skjuts. Suck! 

Nåja, resten av dagen blev bra iaf :) När vi kom fram till lingonstigen möttes vi av en uttråkad Mia, så jag skickade ut henne med Palten för att plumsa i snön i skogen och kasta pinnar. Dom var borta en bra stund och Palten var nöjd och glad när dom kom tillbaka :) 





Till själva bjudningen kom det inte så mycket folk. Närmare bestämt EN gäst, och ett knippa familj då :) Självklart glömmer jag helt bort kameran när maten ställs fram på bordet så blev inte så mycket bilder på själva smörgåstårtan (som jag fick av pappa för övrigt) eller bakelserna jag köpte. 













När alla andra hjälptes åt att plocka undan så passade Mia på att gosa lite med Palten. 



Sen tog Corne över kameran ett tag, och jag måste säga att jag är imponerad på vad fina bilder hon tar :) 






1 kommentar: