4 feb. 2014

Gårdagens aktiviteter

Igår var jag rätt så pigg och hann med en hel del, trots att jag var på NUS hela dagen. Eller kanske tack vare därför? Jag blir glad och pigg av att få lämna lägenheten och träffa lite folk. När jag är hemma och isolerad hela dagarna bli jag bara trött och slö.

I alla fall så när jag väl kom hem från Umeå satte jag mig ner och började sy värmekuddar. Har fått några beställningar så jag tänkte att det var lika bra att sätta igång, så man hinner bli klar innan vintern är över :)

Det blev två ormar till Vickans småttingar, Charlie och Nicole: 



Efter det så rullade det som bara på. 
Plockade upp skräp som Palten hade roat sig med under helgen:  

Det är toarullar som jag fyllt med tidningspapper och så en godis i mitten. Som jag dessutom sedan gömt i lägenheten så han få söka rätt på dom :) 

Efter det var det dags att ta sig an kattlådan. Jag får ju egentligen inte göra det själv, men jag är sååå less på att be folk (som dessutom tyck det är jättebesvärligt). Det har ju ändå gått 3 veckor sen operationen och jag vidtog försiktighetsåtgärder :) 
Munskydd och handskar. Sen tvätta med tvål och vatten. Till sist sprita. Håll tummarna nu att jag inte fått någon dödlig kattbajsbakterie ;) 

Till sist gjorde jag i ordning kvällsmaten till Palten och Xerxes. Under tiden dom åt så gjorde jag portionspåsar med BARF som jag fryst in: 
Som vegetarian så kändes det här lite brutalt. Tur att man inte är lättäcklad :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar