24 mars 2014

Corne-tajm :D

Jag och lillsyrran har umgåtts ganska mycket dom senaste två dagarna :) Det började igår när hon följde med mig (och hundarna) att gå hem när jag var på berget.




Sen kom Krille också så vi tre satt och surrade, drack kaffe och myste med hundarna :) 



När det närmade sig middag så var Corne fortfarande kvar så vi dinerade tillsammans :) Det blev uppstekt palt till corne och curryhummus till mig... 

Så avslutade vi dagen med en ungdomsfilm, som till min stora förvåning var ganska bra ;)

Idag, började det på samma sätt: Corne gick med mig och hundarna hem :) Denna gång för att hon ville ha hjälp (eller sällskap?) med läxa, eller om det var till ett prov :) 

Efter pluggandes blev det allmänt slapp :) Sen hjälpte Corne mig lite med att baka bröd. Nu har jag nämligen provat att smaksätta mina limpor :) Det blev tre st till mamma varav två smaksatta (kardemumma och musli). 

Sen gjorde jag även tre till mig med svarta vinbär, grönkål och kanel/honing. Men dom ska få jäsa i kylskåpet över natten, så dom är inte klara än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar