10 apr. 2014

Ett veterinärbesök

Idag har jag och dom två småkillarna varit till veterinären. Xerxes har en knöl på innerlåret som jag ville kolla upp. Samtidigt passade jag på att be veterinären att vaccinera honom och kolla munnen/tänderna lite.

Det verkar inte vara någon större oro över knölen. Är den kvar om två veckor så kan vi enkelt skära bort den (den ligger väldigt ytligt till) och skicka in den på analys. Gör vi det så ska vi passa på att skrapa tänderna för det visade sig att han har en del tandsten.

Rai kollade vi också lite i munnen. Det såg inte så farligt ut tyckte hon. Tydligen syntes det att jag hade varit där och skrapat/pillat bort en del (om det är positivt eller negativt kan jag inte riktigt avgöra, jag kanske ha skadat tänderna/tandköttet på nått vis?). Så där behövdes det inte skrapas nått.

På väg dit: 





Inne hos vetten: 


Sen tog Corne över fotandet :) 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar