12 apr. 2014

Heldag med tjejerna

Idag har jag, Corne, Malin och Mia haft en heldag tillsammans (nästan). Först skulle vi gymma tillsammans men corne hade förlagt nykeln så det sket sig, istället tog vi en promenad :) Vilket hundarna uppskattade mer än en timme ensamma (under tiden vi är på gymmet).














Någon timme senare var det dags för bio-tajm :) Rio 2 såg vi. 

Efter det gick vi alla hem till mig för jag skulle bjuda på pankisar. Smeten var inga problem att vispa ihop, men stekningen var inte min starka sida. Jag gjorde två söndriga pannkakor sen frågade jag om någon annan kunde. Det visade sig att Malin var en hejare på det :D




Vi andra höll henne sällskap i köket medan Malin stekte pankisar




Sen var det bara att hugga in :) 
Tjejerna hade glass, lönnsirap och drottningsylt till. Själv hade jag kvarg och blåbär. 



Xerxes snodde min pall så fort jag ställde mig upp... för att komma närmare köksbänken/maten. 

Rai höll till under bordet. Till slut somnade han där :) 


Jag åt upp Mias rester. Slaskgrisen kan man kalla mig :D 

Efter maten var alla mätta och nöjda. Vi började prata film och kom fram till att hälften av oss hade inte sett ice age 4, eller hur det nu va :) Så vi samlades i soffan för lite mer film-tittande.





Efter att stor-tjejerna hade gått hem var Mia fortfarande pigg (hur vet jag inte:) så vi satte igång och bakade lite bröd. Eller ja; Mia bakade, jag var mest moraliskt stöd :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar